Lapas

otrdiena, 2012. gada 4. decembris

pamatinformācija/basic information

Es esmu kristiete, katole. Mani vecāki ir katoļi, tāpēc es tiku nokristīta jau ļoti agrā bērnībā.
Es neatradu datus par iedzīvotāju sadalījumu pa konfesijām, bet atradu datus par Latvijā reģistrētajām draudzēm. Pavisam ir reģistrētas 1145 draudzes. 294 ir luterāņu, 250 ir katoļu, 122 ir pareizticīgo.  Ir arī 12 judaistu draudzes, 17 musulmaņu draudzes, 11 Vaišnavu. Bet pārsvarā tomēr ir kristiešu draudzes. Tā kā es piederu pie vairākuma. Pavisam parasti.

Bet es neesmu aktīva kristiete. Es nevaru piekrist baznīcas nostājai attiecībā par kontracepciju, par sieviešu tiesībām, utt. Sanāk, ka es neesmu ticīga. Jo manuprāt, ja cilvēks sauc sevi par ticīgu, viņam patiešām jāseko savas baznīcas doktorīnām. Bet tas noved pie fundamentālisma un agresijas. Un es esmu pret agresiju!

Bet Latvijā, manuprāt, lielākā daļa cilvēku ir tādi ticīgi - neticīgie. Latvija taču bija PSRS sastāvā, un tad uz baznīcu iet bija aizliegts, tas bija bīstami. Pēc Latvijas neatkarības atgūšanas daudzi cilvēki pēkšņi kļuva ticīgi, kaut arī pirms tam bija ateisti. Mainās politika - mainās reliģija, cik viegli!!
Bez tam, Latvijā jau 20 gadus ir nestabīla situācija. Mainās valdības, sabrūk bankas, mainās valūta, ir daudz nabago. Tāpēc lielu popularitāti gūst dažādas ezotēriskās mācības, jo cilvēki meklē kaut kādu izskaidrojumu tam, kas ar viņiem notiek. Grāmatu veikalā ir vairāki plaukti ar ezotērisko literatūru, un tā tiek labi pirkta!! Dažkārt man liekas dīvaini, ka cilvēks, kas iet uz baznīcu, ar tādu pašu pārliecību runā par NLO.
Bez tam Latvijā ir saglabājušies seni ticējumi. Es nezinu, cik tie ir seni, bet tie ir, un katrs latvietis zina, ka istabā nedrīkst svilpot, nazi nedrīkst dot no rokas rokā, nedrīkst dāvināt asus priekšmetus utt.
Visu augstāk minēto iemeslu dēļ, manuprāt, latvieši nav fundamentālisti. Latvijā ir liela reliģiskā brīvība.

I am a Christian, a Catholic. My parents are Catholic, so I was baptized at a very early age.I found the data about the registered parochials in Latvian. In total there are 1,145 registered parochials.  294 Lutheran parochials, 250 Catholic parochials, 122 Orthodox parochials. There are also 12 Judaizers parochials, 17 Muslim parochials, 11 Vaishnava parochials. But mostly, however, is a Christian parochials. So I belong to the majority. Totaly average.
But I'm not an active Christian. I can not agree with the church's approach to contraception, women's rights, and so on. It turns out that I'm not a believer. In my opinion, if a person calls himself a believer, he really should follow the doctrines of their church. But this leads to fundamentalism and aggression. And I'm against aggression!
But I think most people in Latvia have such believers - nonbelievers. Latvia was part of the USSR, and then go to the church was forbidden, it was dangerous. According to the Latvian independence, many people suddenly became believers, even before they was atheists. Policy changes - religion changes, how easy!
In addition, the Latvia is ina precarious situation for over 20 years. In the history of state it's a small time, but in human life it's long period. Changes in government, banking collapses, changes in currency, there are many poor people. So there are great popularity of various esoteric teachings, because people are looking for some kind of explanation of what happens to them. There are a number of shelves of esoteric literature in the bookstore! Sometimes I find it odd that a man who goes to church with the same confidence speaks  about UFO.
In addition, Latvian ancient beliefs have survived. I do not know how old they are, but they are, and every Latvian knows that you should not whistle in the room, you should not  pass a knife from hand to hand, you should not give sharp objects as a gift, etc..
For all the above reasons, I believe that Latvians are not fundamentalists. In Latvia is a great freedom in questions about religion.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru